Вправні пальчики

Відпочиваємо і думаємо: Що таке "сміливість" і для чого вона потрібна людині?
Вітаю! Приємних і корисних хвилин відпочинку!


Заняття 7
Розвивальні вправи. Приголосні звуки. Графічний диктант



Стіл, стілець, вікно і лаву

Я пофарбував на славу.

Киця лагідно муркоче –

Фарбуватись також хоче.

(З'єднати всі подушечки пальців руки і рухами пальців та зап'ястка розгойдувати кисть справа налі­во і навпаки. Праворуч - пальці роз'єднувати. Ліво­руч — м'яко з'єд­нувати подушечки пальців).

Повторити улюблені вправи з минулих занять. Тривалість 5 хвилин.
Крокодил до крокодила
Припливав просити мила,
Бо набридло крокодилу
Умиватися без мила.
Черепаха чаплю вечором
Пригощала чаєм з печивом.
Приголосні звуки
Пригадайте голосні звуки їх 6:
А  О  У  И  І  Е
Вправа 1:
Називайте дитині голосні і приголосні, як почує, серед названих звуків голосний, хай позначає червоним кружечком. 
- Як називаються всі інші звуки? (Приголосні). 
- А чому вони так називаються? (Голосні промовляються тільки голосом, а приголосні - голосом з перешкодами). 
Запропонуйте дитині назвати приголосні звуки, які згадає, повідомте, що їх багато в українській мові. Позначаюти їх будемо синьою рискою всередині клітинки.
Вправа 2:
Називаєте 10 звуків приголосних і голосних, а дитина позначає іх в зошиті умовними знаками. 
Вправа 3:
Перегляньте з дитиною відео. Воно закріпить поняття голосних та приголосних звуків і підготує до складання звукових схем слів.

 Графічний диктант
Подарунок для старанних діток. Цю пісеньку ви можете вивчити разом з батьками і заспівати на святі зустрічі Нового року в сім'ї, або на ялинці в садочку.


Дякую за співпрацю і старанність! До зустрічі, дошколярики!
Заняття 6
Розвивальні вправи. Голосні звуки. Графічний диктант
 Пальчикова гімнастика (5 хвилин)
Дні тижня
Варіант для дівчаток
У понеділок я прала, (кулачки тремо один до одного) 
Підлогу у вівторок підмітала. (Кисті розслаблених рук вниз і робимо імітуючі рухи по столу)
У середу я пекла калач, (печемо “пиріжки”)
Весь четвер шукала м’яч, (праву руку підносимо до лоба і робимо “козирок”) 
Чашки в п’ятницю помила, (пальці лівої руки напівзігнуті, долоня стоїть на ребрі, а вказівним пальцем правої руки водимо по колу всередині лівої руки) 
А в суботу торт купила.(Долоньки розкриті і з’єднані разом по стороні мізинців) 
Всіх подружок в неділю покликала на день народження. (Махаємо долоньками до себе)
Варіант для хлопчиків
В понеділок довго прав,
Підлогу у вівторок підмітав.
У середу пік калач,
Весь четвер шукав я м'яч.
Чашки в п'ятницю помив,
А в суботу торт купив.
І всіх друзів у неділю покликав на день народження.
Зима
Раз, два, три, чотири, п’ять, (загинаємо пальчики по одному)                                                              Ми у двір пішли гулять.                                                                                                                          Бабу снігову ліпили, (імітуємо ліплення грудок),                                                                                      Пташок крихтами годували, (“кришимо хлібець” всіма пальчиками)                                                       З гірки ми каталися, (ведемо долонькою правої руки по долоні лівої руки)                                             І в снігу валялися. (Кладемо долоньки на стіл то однією, то іншою стороною)                              Всі в снігу додому йшли, (обтрушувався долоньки)                                                                           З’їли суп і спати лягли. (Виробляємо рух уявної ложкою, кладемо руки під щоку)
 Українські скоромовки
У зливу жахливу під кущем   
Дуже змокли жук з джмелем.
Пироги перепечені
Перцем переперчені.


 Голосні звуки /у/, /е/
  • Ви називаєте слова, а дитина  визначає перший звук в цих словах – учень, увага, удав, Україна. Промовити чітко звук.
  • Що це за звук? (голосний – написати знак, червоний кружечок посередині клітинки, за допомогою якого будемо позначати цей звук).
  • Гра "Назви слово зі звуком /у/" – можна з м’ячиком.
Дайте м’ячик і назвіть звук /у/ , дітина, віддаючи м’ячик, повинна придумати слово з цим звуком.
Назвіть слово без першого звука, дитина додає спереду – /у/, і повторює слово (звук /у/ промовляє протяжно) у....вага, у....дав, у....чень, у...країнець, у....країнка, У...країна, у...рожай.
Гра "Злови звук /у/ в слові"
Чи є в словах, які Ви називаєте, звук /у/: курка, рудий, дудка, гриби, полуниці, покладу, кошик.  (місце звука в слові можна визначати, показуючи на олівець "на початку", "в середині", "в кінці" слова).

Порівняйте звуки /о/ та /у/ в словах: сом - сум.





Аналогічні вправи зробіть з дитиною для звука /е/.
Матеріал для ігор зі звуком /е/: екран, екскурсія (відвідування музею), екскаватор (машина з великим ковшом для риття канав), ескалатор (сходи, що самі рухаються), електрика (явище природи, що дає нам світло), меблі, метелик, поле, море, учень, телевізор, лебідь, півень, двері, метро, небо, тебе.
Повторимо всі голосні звуки за допомогою пісеньки
 Графічний диктант
   Поставте крапку на початку рядка, відступивши від попереднього рядка три клітинки вниз і почали:
   Три клітинки праворуч, одну вгору, одну ліворуч, дві вгору, три праворуч, дві вниз, одну ліворуч, одну вниз, три праворуч, одну вгору, одну ліворуч, дві вгору...стоп...а тепер хай дитина продовжить далі сама).
Подарунок для старанних трудариків
Дякую за співпрацю! 
До зустрічі 16 грудня в школі!
Заняття 5
Розвивальні вправи. Голосні звуки. Графічний диктант
Пальчикова гімнастика ( не менше 5 хвилин)
Українська скоромовка

* * *
Кит кота по хвилях катав -
Кит у воді, кіт на киті.

Голосні звуки /и/, /і/
  • Ви називаєте слова, а дитина  визначає перший голосний звук в цих словах – сир, мир, пил, мило, крига, сито, мити. Промовити чітко звук.
  • Що це за звук? (голосний – написати знак, червоний кружечок посередині клітинки, за допомогою якого будемо позначати цей звук).
Гра "Назви слово зі звуком /и/" – можна з м’ячиком.
  • Дайте м’ячик і назвіть звук /и/ , дітина, віддаючи м’ячик, повинна придумати слово з цим звуком.
  • Назвіть слово без першого звука, дитина додає спереду – /и/, і повторює слово (звук /и/ промовляє протяжно) и....ва, и....ндик, и....ней, и...нший.( нажаль, зрозумілих для дітей, таких слів в україській мові мало)

Гра "Злови звук /и/ в слові"

Чи є в словах, які Ви називаєте, звук /и/: риба, вила, мости, индича, книга, абрикоси. (місце звука в слові можна визначати, показуючи на олівець "на початку", "в середині", "в кінці" слова).

Порівняйте звуки /и/ та /і/ в словах кит та кіт в скоромовці, що на початку заняття.

Кит у воді, кіт на киті.





Ще пари для порівняння: лис-ліс, сир-сірий, мир-міряти, злива-літо.
Звук /і/ - маленький брат, звук /и/ - великий брат. Звук /і/ - ласкавий, робить всі приголосні добрими, м'якими.
Аналогічні вправи зробіть з дитиною для визначення звука /і/
Матеріал для ігор зі звуком /і/: літо, білочка, пір’їнка,
вітерець, сніжок, сніжинка, екологія, барвінок, Інна, іволга, Іринка, сніговий, ірис, ідеал, інжир.
Графічні диктанти (якщо дитині подобається, то вибір за нею, хай не забуває розфарбувати, нагадайте правила до цього)

 А мультик для старайликів
Дякую за співпрацю! До нової зустрічі наступного тижня!


Заняття 4
Розвивальні вправи. Голосні звуки. Графічний диктант
Виконайте гімнастику для пальчиків (червоним виділено правильне наголошування слів).
- Пальчики вітаються.

Ми роги кози покажем,

і роги оленя також,

і про зайця не забудем -

ріжками водити будем.

Щоб нам гарно говорити –

треба з пальцями дружити.
( Гімнастика повинна бути за часом не менше  5-ти хвилин, згадуйте попередні вправи).
  • Ви називаєте слова, а дитина  визначає перший звук в цих словах – ананас, абрикос, айстра, акула, автобус.
  • Що це за звук? (голосний – написати знак, червоний кружечок посередині клітинки, за допомогою якого будемо позначати цей звук).

Гра "Назви слово зі звуком /а/" – можна з м’ячиком.
  • Дайте м’ячик і назвіть звук /а/ , дітина, віддаючи м’ячик, повинна придумати слово з цим звуком.
  • Назвіть слово без першого звука, дитина додає спереду – /а/, і повторює слово (звук /а/ промовляє протяжно) а… бетка, а… кула, А… лла, а…льбом, а…нанас, а…брикос,   А… нна.

Гра "Злови звук /а/ в слові"
Чи є в словах, які Ви називаєте, звук /а/: альбом, радість, рука, мама, кава, поле, півень. (місце звука в слові можна визначати, показуючи на олівець "на початку", "в середині", "в кінці" слова).
Аналогічні вправи зробіть з дитиною для визначення звука /о/
Матеріал для ігор зі звуком /о/:
Окуляри, око, очі, олень, Оля, огірок, оса.
Один, коза, яблуко, літо, молоко, коло, дім, рука.
Графічний диктант
Узор
Від позначеної крапки на початку рядка: клітинка вгору, клітинка праворуч, клітинка вгору, клітинка праворуч, клітинка вниз, клітинка праворуч, клітинка вниз, клітинка праворуч (далі запропонувати продовжити узор).
Для повторення коротенький відеофільм
Подарунок для старайликів. Не будьте схожими на героя мультика!

До зустрічі через тиждень!

Заняття 3
Повторення вивченого. Голосні звуки. Графічний диктант

Виконайте гімнастику для пальчиків.

Повторіть з дитиною поняття "ліворуч, праворуч, над, під, перед, вгорі, внизу".



   Повідомте дітям: Голосні звуки |а  о  у  и  і  е | - їх в українській мові 6! Вони промовляються одним голосом без перешкод. 
Практична вправа 1
   Приготуйте зошит і червоний олівець. Називайте різні звуки - голосні та приголосні. Як тільки дитина почує голосний, хай намалює червоний кружечок. Повідомте, що так позначаються голосні звуки. 
Практична вправа 2
   Запропонуйте дітині повторити точно такий же малюнок в зошиті в клітинку:

Дякую за співпрацю! Для заняття в школі приготуйте зошит в клітинку і два олівці червоний і синій.  До зустрічі!


Заняття 2
Поняття “вгорі-знизу”, “над-під”, “ліворуч-праворуч”


Пальчикова гімнастика. Повторюємо назви пальців руки.


На доданочок зробіть гімнастику для пальчиків подану на попередньому уроці.


Поняття "над-під" 

Для перевірки засвоєння понять запропонуйте дитині намалювати червоних метеликів над столом для пікніка, а після закінчення роботи - сині квіточки під столом. Маю надію, що це завдання буде легким для Вашої дитини. (Малюнок, якщо немає змоги роздрукувати, можна подібний знайти у розмальовках).



Поняття "вгорі-знизу" 
   На тому ж малюнку запропонуйте вгорі намалювати сонечко і хмаринки, а знизу їжачка (зайчика).Переконались, що діти справились? Чудово!


Поняття "праворуч-ліворуч"
      Продовжуємо роботу з малюнком. Запропонуйте взяти в руки маленьку іграшку і посадити ліворуч за столом(праворуч за столом). ВАЖЛИВО – Коли визначаєте “зліва-справа” на картинці, то що стосується неживих істот, то це збігається з тим, як ми дивимося на картинку, наприклад: “Праворуч від груші” це там, де у нас права рука, а ось “Праворуч від дівчинки “ми повинні враховувати, де саме у дівчинки права і ліва рука, а це вийде навпаки від нашої правої і лівої руки. Для цього я сідаю навпроти дитини і пояснюю, що якщо ми дивимось один одному в обличчя, то права і ліва руки у нас навхрест, а якщо дивимося в спину, то там, де у нас права і ліва руки, там і в іншої людини. Якщо є проблеми з засвоєнням цих понять рекомендую такі вправи:
1) сховати іграшку, яку любить дитина, і керувати, коли він (вона) буде її шукати: йди вліво, вправо, нижче, вище;
2) попросіть дитину, щоб вона поклала іграшку праворуч від себе або запитайте, які предмети знаходяться по ліву руку від неї; 
3) гуляєте на вулиці - звертайте увагу на предмети і об'єкти навколо. Не забувайте коментувати побачене. Наприклад: «Дивись, яка гарна собачка біжить зліва від нас. Бачиш?», або «Які яскраві троянди на клумбі праворуч від тебе цвітуть, оце так! »
         
Вправа в зошиті в клітинку. Графічний диктант (малювання по клітинках).
Підготуйте зошит, простий олівець, гумку (щоб дитина могла виправити помилку). Поставте крапку, від якої будуть виконуватись ваші команди.
Диктант № 1
Дві клітинки вгору, три клітинки вправо, одну клітинку вниз, одну клітинку вправо, одну вниз, чотири клітинки вліво. На що це схоже? Домалюй!


Якщо виникнуть питання з засвоєння цієї теми, ми їх вирішимо при зустрічі. Звертайтеся!
Подарунок для старайчиків - пісня



Заняття 1
Мої ручки







Гімнастика для рук (бажано робити кожного дня!)

Вивчіть назви пальчиків


Скільки тварин на малюнку?
Якщо є можливість роздрукувати малюнок, то розфарбувати тих тварин, зображення яких вгорі - мишку, сонечко, їжака, пташку, зайчика, метелика, равлика, тощо. А у випадку неможливості роздруку картинки, можна розфарбувати свою, яка є в наявності, але обов'язково повторивши правила розфарбовування.

Правила розфарбовування:
- підготуй олівці, вони повинні бути заточені;
- вибери для розфарбування правильні кольори;
- не натискай олівцем на папір;
- фарбуй олівцем не пропускаючи білі місця;
- не виходь за межі малюнка.
До наступного уроку підготуйте зошит в клітинку і два олівці червоного і синього кольорів.


Немає коментарів:

Дописати коментар